زمان جاری : یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 - 5:27 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 13
نویسنده پیام
ahoora آفلاین


ارسال‌ها : 10
عضویت: 7 /7 /1392


تلفن همراه خود را با پیاده روی شارژ کنید
پژوهشگران موسسه مهندسي زيستي اوکلند يک ژنرانور الکتريکي ساخته اند که مي تواند با مهار انرژي حرکاتي مانند دويدن و راه رفتن، برق مورد نياز براي وسايل شخصي را تامين کند.

امروزه با افزايش استفاده از وسايل الکترونيکي همراه، تامين انرژي مورد نياز اين دستگاه ها به يک چالش مهم براي دانشمندان تبديل شده است. از اين رو محققان در تلاش هستند با استفاده از فعاليت هاي روزمره منبع جديدي براي شارژ اين دستگاه ها فراهم کنند
يک کفش معمولي در لحظه برخورد با زمين انرژي را به شکل گرما هدر مي دهد اما در فناوري دانشمندان نيوزيلندي، از ژنرانورهاي کشسان نازک براي تبديل انرژي مکانيکي به انرژي برق استفاده مي شود.
ايده اصلي اين فناوري توسط موسسه بين المللي SRI تحقيقات آمريکا مطرح شده است اما مهندسان دانشگاه اوکلند از اين شيوه براي ساخت ژنراتورهاي کوچک تر و سبک تري بهره گرفته اند که راحتي بيشتري را در زمان توليد انرژي براي کاربر فراهم مي آورد.

محققان اميدوارند طي يک سال اين فناوري را به صورت واقعي و عملي به بازار عرضه کنند و از انرژي حرکت براي شارژ وسايل الکترونيکي مانند تلفن هوشمند، آي پاد، مانتيورهاي ضربان قلب ورزشکاران استفاده شود.
دو دانشجو از همين ساختار مکانيکي براي ساخت حسگرهاي عضلات مصنوعي استفاده کردند که حرکات بدن انسان را اندازه گيري و ثبت مي کند.
آنها شرکتي را تاسيس کرده و حسگرهايي را ساخته اند که نرم، سبک و کشسان است و از اين رو حرکات طبيعي را مختل نمي کند. به اين ترتيب حسگرهاي اين دو دانشجو عملياتي شدن کفش هاي توليد کننده برق را تاييد مي کند

سه شنبه 09 مهر 1392 - 15:17
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :